Sinds september 2021 hebben het concertorkest van de Stedelijke Harmonie Harderwijk en het grote orkest van Chr. Harmonie Crescendo Ermelo hun muzikale krachten gebundeld in een nieuw regionaal harmonieorkest: Regioharmonie De Verbinding

Als Regioharmonie werken we graag mee aan allerlei festiviteiten in de regio en daarnaast geven we ook concerten in verschillende gemeenten. Naast optreden als volledig orkest kan er tevens gewerkt worden met ensembles. Het orkest staat open voor projecten zoals bijv. het bieden van een podium aan componisten en arrangeurs. Het repertoire varieert van originele harmoniewerken tot transcripties en van klassieke muziek tot lichte muziek. Het orkest staat onder leiding van dirigent Richard Vrijhoef en bestaat momenteel uit circa 50 orkestleden.

Je bent van harte welkom om je aan te sluiten! Kom gewoon een keertje meespelen op onze repetitie avond en ervaar of het wat voor je is. We repeteren op donderdagavond van 19.45 tot 22.00 uur in ons muziekgebouw aan de Deventerweg 42 Harderwijk.

Coördinator: Karin Visser

Volg ons op sociale media

Dirigent Richard Vrijhoef

Regioharmonie De Verbinding staat sinds augustus 2022 onder de muzikale leiding van dirigent Richard Vrijhoef.

Richard Vrijhoef (15 augustus 1970, Rotterdam) startte op 10-jarige leeftijd zijn muzikale carrière met het volgen van lessen op trompet. Na de middelbare school studeerde Richard trompet aan het conservatorium in Rotterdam bij Edward Carroll en volgde masterclasses bij trompettisten van wereldformaat. Tijdens de studie kwam Richard als remplaçant bij diverse orkesten in contact met dirigenten van het grote podium en raakte gefascineerd door het dirigentschap. De studie orkestdirectie was een logische uitbreiding in de muzikale opleiding.

Zijn drijfveer is het beste uit orkesten halen ongeacht of het orkest uit kinderen, starters, studenten, amateurs of doorgewinterde professionals bestaat. Maar daar houdt de diversiteit van Richard niet op. Het is ook ongeacht of er barok, symfonisch, wereldmuziek, hedendaagse muziek of lichte muziek op het repertoire staat. De uitdaging om in klassiek repertoire een blaasorkest te laten klinken als een symfonisch orkest en in het ‘lichte’ repertoire als een bigband of poporkest is de manier om zowel muzikanten als luisteraars te overtuigen dat blaasmuziek veelomvattend en eigentijds is.

Naast het dirigeren van orkesten is Richard actief als trompetdocent en als docent van projecten op het gebied van muziekeducatie. De ‘drive’ om de kracht van muziek maatschappelijk in te zetten uit zich bijvoorbeeld door educatieve projecten en het dirigeren van een leerorkest. Muziek verbindt!

Sponsor worden?

Wil je graag een bijdrage leveren? Je kunt onze vereniging steunen door sponsor te worden.